+31 6 83897691

iso 9001 eisen

ISOMANAGEMENT helpt uw organisatie om op een snelle professionele en vooral praktische manier alle NEN-EN-ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagement eisen in uw organisatie in te voeren. 

ISO 9001 kwaliteitssysteem | ISOMANAGEMENT

ISO 9001 kwaliteitssysteem

ISO 9001 is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagement systeem van een organisatie. Deze norm is een hulpmiddel voor het opzetten invoeren en implementeren van een goed functionerend kwaliteitsmanagementsysteem. Dit kwaliteitsmanagementsysteem kan gebruikt worden om te voldoen aan de eisen die een klant stelt en zo de tevredenheid en loyaliteit van de klant verbeteren wat commerciƫle voordelen oplevert. Wanneer het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie voldoet aan de normeisen kan de beoordeling controle en verificatie door een certificatie instelling plaatsvinden en wordt een ISO 9001 certificaat uitgereikt. De eisen van de norm ISO 9001 zijn geschikt voor de introductie in de organisatie van de start van het werken met een kwaliteitsmanagementsysteem confom de Plan Do Check Act techniek (PDCA).

ISO 9001 eisen | ISOMANAGEMENT

ISO 9001 eisen

De negen basis principes van de eisen, die de NEN-EN-ISO 9001:2015 norm stelt aan kwaliteitsmanagementsystemen in organisaties, zijn:

1. Klantgerichtheid;
2. leiderschap;
3. betrokkenheid van mensen in de organisatie;
4. systeemaanpak;
5. procesbenadering;
6. continue verbetering;
7. borging van kwaliteit;
8. management op basis van feiten;
9. relatiemanagement.

Of anders gezegd: Het management stelt verbetering van klanttevredenheid voorop en het management toont leiderschap door werknemers in de verschillende afdelingen systematisch te betrekken bij de inrichting en invoering van verbeteringen in de organisatie. Het management zorgt voor borging van de kwaliteit van geoptimaliseerde uitvoeringsprocessen zodat bereikte verbeteringen behouden blijven, volgens de eisen en richtlijnen die gesteld worden in de actuele NEN-EN-ISO 9001:2015 norm, zodat kan worden voldaan aan de verwachtingen van de klant.

Voordelen invoeren eisen | ISOMANAGEMENT

Voordelen invoeren eisen

ISO 9001 is de internationaal erkende norm met eisen voor verbetering van de efficiency van kwaliteitsmanagementsystemen zodat besparingen kunnen worden gerealiseerd in tijd en middelen. De eisen van ISO 9001 praktisch invoeren heeft het meeste resultaat.
Deze norm wordt gebruikt als standaard voor kwaliteitsverbetering in alle branches, sectoren en in veel landen en talen en is een standaard waarbij in een document internationaal erkende eisen en afspraken zijn vastgelegd die worden gebruikt om eigenschappen van een kwaliteitsmanagementsysteem vast te stellen.
De norm geeft eisen en voorwaarden waarmee u processen en werkwijzen kunt verbeteren en borgen om op die manier de klanttevredenheid te verhogen zodat klanten telkens opnieuw hun opdrachten bij uw bedrijf plaatsen.
Deze norm is ook de basis voor certificatie door een extern certificatie bureau dat u het certificaat mag leveren. 

Eisen ISO 9001 in de praktijk | ISOMANAGEMENT

Eisen ISO 9001 in de praktijk

Wat houdt ISO 9001 in de praktijk in en wat zijn de belangrijkste te nemen acties?

  • Maken van een stappenplan voor de opzet invoering en implementatie van de normeisen voor een ISO 9001 kwaliteitsmanagementsysteem in uw organisatie;
  • start van invoering van de NEN-EN-ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagementsysteem eisen met het opstellen van een contextanalyse als eerste van de normeisen;
  • vaststellen en beschrijven van het door de NEN-EN-ISO 9001:2015 norm geĆ«iste kwaliteitsbeleid;
  • het beschrijven van processen en procedures voor het kwaliteitsmanagemensysteem op de voorgeschreven wijze;
  • het opstellen en invoeren volgens de richtlijnen en voorschriften van het NEN-EN-ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagementsysteem;
  • management review en directiebeoordeling uitvoeren, beoordelen van het stappenplan op geschikte uitvoering;
  • controle op het voldoen aan klantspecificaties, normeisen en wet- en regelgeving;
  • interne audit uitvoeren en rapportage volgens de NEN-EN-ISO 9001:2015 bepalingen, condities en verplichtingen;
  • opvolging van de door de NEN-EN-ISO 9001:2015 kwaliteitssysteem standaard dwingend voorgeschreven maatregelen om verbetering van organisatieprocedures te bereiken.

Wij doen bij al deze activiteiten het meeste werk voor u !

Als u klaar bent om de volgende stap te zetten naar ISO-certificering en de voordelen ervan te ervaren, nodigen we u van harte uit om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om al uw vragen te beantwoorden, uw behoeften te bespreken en een op maat gemaakte certificeringsstrategie voor uw organisatie te ontwerpen.

Bereik ons vandaag nog via onze adviseurs, start een chat via het telefoonnummer hier rechtsonderstuur of ga naar het eenvoudige contactformulier. Samen kunnen we uw organisatie naar nieuwe hoogten leiden door middel van ISO-certificering.

Contact