ISO certificering is vaak een harde eis waar u niet onderuit kunt, maar daarom kan het nog wel een heel leerzame ervaring zijn voor u en uw organisatie. Met ISOMANAGEMENT is het invullen van de normeisen en een ISO certificaat behalen vrij eenvoudig. De normeisen interpreteren en vertalen naar uw organisatie is ook nog een boeiend proces waar u wat van opsteekt.
ISO certificering invoeren is onze passie! Ja, echt, wíj vinden het leuk én wij zijn succesvol!
De ISO 9001 eisen zijn de basis voor een goed werkend kwaliteitsmanagementsysteem. De eisen van deze overal gebruikte norm worden gebruikt voor de opbouw van een specifiek op de organisatie gericht kwaliteitsmanagementsysteem. Dit ISO 9001 kwaliteitsmanagement systeem is een hulpmiddel voor het realiseren van producten en diensten die geschikt zijn voor gebruik en voldoen aan de eisen wensen en verwachtingen van de klant. De eisen van deze norm zorgen voor tevredenheid en loyaliteit van de klant en leveren commerciële voordelen op. Wanneer de ISO 9001 norm eisen zijn ingevoerd in het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie kan de beoordeling controle en verificatie door een certificatie instelling plaatsvinden en wordt een ISO 9001 certificaat uitgereikt. De eisen van de norm ISO 9001 zijn geschikt voor de introductie van kwalititsmanagement in de organisatie en zijn de start van het werken met een managementsysteem confom de Plan Do Check Act techniek (PDCA).
De ISO 9001 eisen zijn in het kort:
1. Klantgerichtheid van de hele organisatie;
2. leiderschap van directie en management;
3. betrokkenheid van werknemers in de organisatie;
4. gedisciplineerde en gestructureerde systematische aanpak;
5. stap voor stap procesmatige benadering;
6. continue verbetering en tevreden klanten;
7. borging van kwaliteit door gebruik van de PDCA cirkel;
8. management op basis van bewezen feiten; en
9. relatiemanagement met alle belanghebbende partijen.
Of anders gezegd:
De eisen van de ISO 9001 norm kunnen als volgt worden samengevat: Het management stelt verbetering van klanttevredenheid voorop en het management toont leiderschap door werknemers in de verschillende afdelingen systematisch te betrekken bij de inrichting en invoering van verbeteringen in de organisatie. Het management zorgt voor borging van de kwaliteit van geoptimaliseerde uitvoeringsprocessen zodat bereikte verbeteringen behouden blijven, volgens de eisen en richtlijnen die gesteld worden in de actuele NEN-EN-ISO 9001:2015 norm, zodat kan worden voldaan aan de verwachtingen van de klant.
ISO 9001 is de internationaal erkende norm met eisen voor verbetering van de efficiency van kwaliteitsmanagementsystemen zodat besparingen kunnen worden gerealiseerd in tijd en middelen. De eisen van ISO 9001 moeten praktisch worden ingevoerd voor het beste resultaat.
De ISO 9001 eisen worden gebruikt als standaard met vaste specificaties voor kwaliteitsverbetering in alle branches, sectoren en in veel landen en talen. De ISO 9001 richtlijnen eisen en voorwaarden zijn vastgelegd is een document (NEN-EN-ISO 9001:2015), dat kan worden gebruikt om eigenschappen van een kwaliteitsmanagementsysteem vast te stellen.
De ISO 9001 norm geeft voorwaarden waarmee u de processen en werkwijzen die zijn vastgelegd in het kwaliteitsmanagementsysteem kunt verbeteren en borgen om op die manier de klanttevredenheid te verhogen zodat klanten telkens opnieuw hun opdrachten bij uw bedrijf plaatsen.
De eisen in de ISO 9001 norm zijn in elk bedrijf toepasbaar voor het verbeteren van kwliteitsmanagementsystemen en zijn ook de basis voor certificatie door een extern certificatie bureau dat u het certificaat mag leveren.
De negen belangrijkste ISO 9001 eisen zijn:
Wij doen bij al deze activiteiten het meeste werk voor u !
Waarom kiezen voor ISO certificering met ISOMANGEMENT?
ISOMANAGEMENT heeft uitgebreide ervaring en kennis opgedaan in praktisch iedere sector en kan daarom waardevolle inzichten en oplossingen leveren.
ISOMANAGEMENT biedt gepersonaliseerde diensten die zijn afgestemd op de unieke behoeften van elke klant.
ISOMANAGEMENT adviseurs zijn resultaatgericht en focussen op meetbare resultaten en helpen onze klanten hun doelstellingen te bereiken.
ISOMANAGEMENT hecht veel waarde aan klantrelaties en streven naar uitstekende service en duidelijke communicatie.
ISOMANAGEMENT streeft naar duurzame oplossingen die niet alleen de klant, maar ook de maatschappij ten goede komen.
Veel tevreden klanten getuigen van de kwaliteit van onze dienstverlening en resultaten.
Als u klaar bent om de volgende stap te zetten naar ISO-certificering van het kwaliteitsmanagementsysteem en de voordelen ervan te ervaren, nodigen we u van harte uit om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om al uw vragen te beantwoorden, uw behoeften te bespreken en een op maat gemaakte certificeringsstrategie voor uw organisatie te ontwerpen.
Bereik ons vandaag nog via onze adviseurs, start een chat via het telefoonnummer hier rechtsonder of ga naar het eenvoudige contactformulier. Samen kunnen we uw organisatie naar nieuwe hoogten leiden door middel van ISO-certificering.