+31 6 83897691

ISO 9001

ISOMANAGEMENT helpt het management van uw organisatie om op een snelle professionele en vooral praktische manier te voldoen aan alle eisen die de ISO 9001 norm stelt aan een doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem. 

ISO 9001 kwaliteitsmanagementsystemen | ISOMANAGEMENT

ISO 9001 kwaliteitsmanagementsystemen

ISO 9001 is een norm die geldt als basis voor een goed functionerend kwaliteitsmanagementsysteem. Deze norm geeft de eisen weer om processen te beschrijven, te verbeteren en die verbeteringen te borgen. Deze norm geeft eisen, voorschriften en richtlijnen om processen te stroomlijnen en daarmee de kwaliteit te optimaliseren en een hogere efficiency te bereiken.
De ISO 9001 norm kan ook worden gebruikt als maatstaf en ijkmethode voor het certificeren van organisaties. De ISO 9001 normeisen worden gebruikt als criteria om te onderzoeken of het kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan de eisen en op de juiste wijze functioneert. De ISO 9001 is opgebouwd volgens de High Level Structure (HLS), een structuur met eisen voor de samenstelling van managementsysteemnormen. De ISO 9001 norm voor kwaliteitsmanagementsystemen heeft daardoor dezelfde hoofdstuk- en paragraafindeling als de ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001. 

 

Vraag meer info
 

Kwaliteit | ISOMANAGEMENT

Kwaliteit

ISO 9001 is de norm voor kwaliteitsmanagement. ISO 9001 is een norm met eisen die worden gebruikt voor het ontwikkelen, verbeteren en optimaliseren van doeltreffende en betrouwbare kwaliteitsmanagementsystemen. Voldoen aan de eisen die deze norm stelt maakt het kwaliteitsmanagementsysteem geschikt voor certificatie. Een kwaliteitsmanagementsysteem dat voldoet aan alle eisen die de norm stelt verbeterd en borgt de eigenschappen van de organisatie, de status, de doeltreffendheid en de geschiktheid voor het leveren van producten en diensten die voldoen aan alle eisen wensen en verwachtingen van de klant en aan wet- en regelgeving. Een doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem is daarmee geschikt om de klanttevredenheid te verbeteren.

Certificering | ISOMANAGEMENT

Certificering

ISO 9001 certificering kwaliteitsmanagementsysteem
ISO 9001 is geschikt als basis voor de beoordeling van het kwaliteitsmanagementsysteem van uw organisatie door een geaccrediteerde certificatie instelling.
Een geautoriseerde auditor controleert of het ISO 9001 kwaliteitsmanagementsysteem van uw bedrijf geschikt is voor gebruik en op een betrouwbare wijze functioneert.
Wanneer de auditor concludeert dat het managementsysteem op betrouwbare wijze functioneert ontvangt de organisatie het ISO 9001 certificaat als schriftelijk bewijs en als formele bevestiging naar haar klanten dat zij aan alle eisen van de norm voldoet.

ISO 9001 procedures | ISOMANAGEMENT

ISO 9001 procedures

ISO 9001 geeft richtlijnen voor procedures en werkwijzen binnen een kwaliteitsmanagementsysteem. Een doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem is een stelsel van procedures, regels, werkwijzen en aanwijzingen voor het managen van de kwaliteit van de organisatie. De norm vraagt het vastleggen van procedures in een kwaliteitshandboek en zorgt daarmee voor een consistente uitvoering en borging. De norm vraagt een periodieke controle op de juiste uitvoering van de afgesproken procedures met een interne audit. Wanneer bij deze door de norm voorgeschreven audit blijkt dat de uitvoering niet overeenkomt met de regels zal de auditor zoeken naar de achtergrond van deze wijziging en vervolgens de wijziging in de vastgelegde procedure opnemen of de werkwijze laten aanpassen.

Norm ISO 9001 | ISOMANAGEMENT

Norm ISO 9001

De norm ISO 9001 wordt periodiek herzien. De norm krijgt dan een aanduiding achter het normnummer.  De nieuwste norm versie van de ISO 9001 is NEN-EN-ISO 9001:2015. De ISO 9001 norm is de opvolger van AQAP (Allied Quality Assurance Publications), de Amerikaanse norm voor kwaliteitsmanagement en kwaliteitsborging. De AQAP wordt vooral gebruikt voor defensie doeleinden. De NEN-EN-ISO 9001:2015 is sinds september 2015 de vervanger van de NEN-EN-ISO 9001:2008. De NEN-EN-ISO 9001:2015 wordt internationaal geaccepteerd en is met in totaal meer dan 1,1 miljoen certificaten wereldwijd de meest gebruikte managementsysteem norm. De norm ISO 9001 wordt toegepast in elke branche, op elk gebied en in elke sector..
ISO 9001:2015 is een norm die opdrachtgevers verzekert dat leveranciers de juiste goederen kunnen leveren op het juiste moment. Opdrachtgevers en klanten eisen vaak het bezit van het ISO 9001 certificaat voordat goederen en diensten mogen worden aangeboden of afgeleverd

ISO | ISOMANAGEMENT

ISO

ISO 9001 is ontwikkeld door de ISO. ISO (International Standardization Organization) is de naam van een organisatie die normen ontwikkelt. ISO bestaat uit samenwerkende normalisatie organisaties en een vertegenwoordiging in bijna elk land (NEN in Nederland en DIN in Duitsland). Deze samenwerkende organisaties delen kennis en ervaring met elkaar op vele terreinen. Deze kennis wordt gebruikt bij het opstellen van normen en standaarden als basis voor, onder andere, managementsystemen.  ISO gebruikt een HLS structuur voor de opbouw van managementsysteem normen, volgens de Annex SL, een richtlijn die een kader biedt voor de nieuwste managementsystemen. De belangrijkste en meest gebruikt norm voor managementsystemen is de ISO 9001.

Neem contact op

Wilt u op een praktische professionele manier een
ISO 9001 kwaliteitsmanagementsysteem in uw organisatie opzetten
en de ISO 9001 normeisen voor certificering invoeren?

Bel dan even met een van onze adviseurs of vul het formulier in.

contact