+31 6 83897691

ISO 9001 

ISO 9001 is de wereldwijd geaccepteerde norm voor het invoeren en certificering van een doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem.

een mondiale standaard | ISOMANAGEMENT

een mondiale standaard

De Internationale Organisatie voor Standaardisatie (ISO) is een onafhankelijke internationale instantie die sinds 1947 normen ontwikkelt om samenwerking, veiligheid en efficiëntie wereldwijd te bevorderen. ISO stelt gestandaardiseerde richtlijnen die wereldwijd door uiteenlopende sectoren op elk gebied in vele landen worden toegepast. ISO is gevestigd in Zürich, Zwitserland. 
In deze overal erkende ISO normen zijn regels, eisen en voorwaarden vastgelegd die gelden als waardevolle formele richtlijnen voor de wijze waarop gewerkt wordt. Deze eisen zijn richtlijnen voor het management, die zijn afgesproken binnen de ISO en die bij certificering gebruikt worden als criteria voor certificatie en het onderling vergelijken van prestaties van bedrijven.
Deze normen maken handel over grenzen eenvoudiger, verhogen de kwaliteit en geven toegang tot internationale markten. ISO certificering creëert vertrouwen bij klanten en opdrachtgevers.

 Vraag meer info
 

structuur | ISOMANAGEMENT

structuur

Organisaties zoals instituten, instanties, ondernemingen of bedrijven zijn een samenwerkingsverband dat bestaat uit verschillende onderdelen, zoals de directie, het management en de werknemers die samen de kern van de organisatie vormen. . Daarnaast kan een organisatie ook een vereniging zijn, waarbij het organiseren en managen van activiteiten centraal staat. De structuur en configuratie van de organisatie zijn van groot belang, evenals de betrokkenheid van belanghebbenden. Overheidsinstanties en private georganiseerde lichamen zoals de ISO spelen ook een rol in het functioneren van de organisatie. ISO normen zijn een middel om met formele regels dit stelsel van onderdelen op een praktische wijze tot een efficiënte geordende structuur te configureren.

eisen in de praktijk | ISOMANAGEMENT

eisen in de praktijk

Eisen in de praktijk: van strategie tot product

Een ISO 9001-certificering betekent dat een organisatie eisen stelt aan zichzelf en haar werkwijze, en zich tegelijkertijd committeert aan de eisen en vorderingen van haar gebruikers.
Het draait om het maken van duidelijke afspraken, het uitzetten van een heldere strategie, het vastleggen van doelstellingen en het nemen van onderbouwde beslissingen om de kwaliteit van elk bedrijf, product of dienst te verbeteren.

 Vraag meer info
 

kwaliteit | ISOMANAGEMENT

kwaliteit

ISO 9001 staat voor kwaliteit. Kwaliteit is een hoedanigheid van iets, of de mate waarop iets functioneert. In veel gevallen betekent dit de doeltreffendheid van product of dienst als positieve eigenschap. Er zijn meerdere manieren om kwaliteit te omschrijven zoals geschikt voor gebruik, deugdelijkheid en voldoen aan gestelde eisen. De beste definitie van kwaliteit voor het product van een organisatie is dat het product geschikt is voor het gebruik en de klanttevredenheid verbetert.

 Vraag meer info
 

certificeren en controleren | ISOMANAGEMENT

certificeren en controleren

Aantoonbaar compliant: certificeren en controleren

Een ISO 9001-certificering is een schriftelijke verklaring van een certificerende instelling die aantoont dat een organisatie voldoet aan de eisen van de norm. Dit waardedocument geldt als keurmerk of label en biedt een zichtbaar bewijs van kwaliteit. De geldigheid van het certificaat is drie jaar, waarbij interne en externe audits noodzakelijk zijn om het systeem te borgen en te verbeteren.

De audits worden uitgevoerd door een geaccrediteerde organisatie volgens een officiële erkenningsregeling, wat een garantie voor professionaliteit biedt. Zo kunnen uw klanten erop vertrouwen dat zij in zee gaan met een organisatie die producten en diensten levert die geschikt zijn voor gebruik, en dat dat bedrijf compliant is met de norm en bovenal: streeft naar klanten die tevreden zijn met leveranties.

Praktisch kwaliteitssysteem?

Kwaliteit bij ISOMANAGEMENT betekent op een praktische manier voldoen aan de in de norm beschreven eisen, aan formele klant specificaties en aan relevante wet- en regelgeving.  Praktisch beheersen, organiseren en aansturen van de bedrijfsvoering met een goed doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem dat meer dan geschikt is voor dagelijks gebruik, met een kwaliteit die telkens verbeterd en geborgd wordt en met tevreden klanten die blij zijn met de geleverde kwaliteit van producten en diensten.

Een goed functionerend kwaliteitssysteem volgens deze norm is een waardevol hulpmiddel voor het management en leidinggevenden en de norm vormt een sociaal bindmiddel voor de organisatie van uw bedrijf.

Informatie vragen bij ISOMANAGEMENT? Bel dan even met een van onze adviseurs of vul het formulier in.

contact