ISO 9001 kwaliteit kwaliteitsbeleid kwaliteitsmanagement kwaliteitsborging

ISO 9001 kwaliteitsbeleid

Kwaliteitsbeleid volgens ISO 9001 binnen een organisatie bestaat uit de wijze waarop het management haar doelstellingen wil bereiken. Eén van de onderdelen van dit beleid kan zijn het invoeren van een kwaliteitssysteem volgens ISO 9001:2015.

ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagement

Kwaliteitsmanagement is de dagelijkse zorg voor de uitvoering van processen op een zodanige wijze dat de doelstellingen van de organisatie bereikt worden. Kwaliteitsmanagement houdt in dat processen en procedures continu worden verbeterd. Kwaliteitsmanagement houdt ook in de periodieke monitoring van de status van het bereiken van die doelstellingen door de organisatie.

ISO 9001 kwaliteit

Kwaliteit binnen de ISO 9001 normeisen betekent dat geleverde producten en diensten voldoen aan de wensen eisen en verwachtingen van de klant. Ook dus de niet vastgelegde verwachtingen van de klant worden hierin meegenomen.
Bij het leveren van kwalitatief goede producten en diensten wordt op deze wijze ook de door ISO 9001 noem geëiste klanttevredenheid gerealiseerd.

ISO 9001 kwaliteitsborging

Kwaliteitsborging betekent binnen de ISO 9001 norm dat maatregelen ter voorkoming van fouten en afwijkingen in processen en managementwerkwijzen zo worden opgesteld dat herhaling wordt voorkomen.